Tai pirmas ir pats svarbiausias dalykas kurį turite žinoti norėdami atidaryti savo restoraną. Dažnai žmonės svajojantys apie nuosavą restoraną, turi savo viziją ir restorano koncepciją nori kurti patys. Kiti šiam procesui samdo specialistus, kurie padeda atsakyti į būtinus klausimus. Verslo koncepcijos kūrimas yra labai plati tema, kuriai reikėtų skirti atskirą straipsnių ciklą. Todėl dabar papasakosiu tik apie pagrindinius klausimus į kuriuos reikėtų sau atsakyti prieš imantis bet kurio kito žingsnio.
Kokį matote savo restoraną? Kaip jis atrodo viduje ir išorėje, kur jis yra, prekybos centre ar senamiesty, didelis ar mažas, modernus, prabangus ar jaukus, bohemiškas.
Koks yra restorano klientas? Kaip jis atrodo, ką mėgsta, kur lankosi, kokie jo hobiai, ką jis dirba, ką valgo su kokiomis problemomis susiduria gyvenime? Pasistenkite susidaryti kuo tikslesnį savo įsivaizduojamo žmogaus vaizdą. Galite netgi nusipiešti ar iš žurnalo iškarpų susidėlioti vaizdą. Tai gali atrodyti keistas procesas, tačiau tokiu būdu jums bus lengviau suprasti būsimą savo svečią. Dažniai žmonės kuria į save panašiems žmonėms, tuomet lengviau atliepti į kliento poreikius.
Kokią problemą svečiams išsprendžia jūsų restoranas? Kuo jis naudingas? Gal būt darysite tai ko nėra. Specialūs patiekalai, labai autentiška egzotiškos šalies virtuvė, patiekalai pritaikyti specialiai dietai (diabetikams, keto, be glitimo, laktozės) , gal tai bus gyvūnų kavinė, gal būt gaminsite tik iš ekologiškų vietinių produktų. Tai gali būti labai įvairūs dalykai. Kokie yra jūsų restorano privalumai?
Dažnai žmonės atidarydami restoraną bando spręsti rinkoje esančias problemas (skanesnis maistas, geresnis aptarnavimas, trumpesnis laukimo laikas, labiau blizgančios taurės, gražiau atrodantys patiekalai, „geras“ interjeras) tai nėra teisingas kelias dėl kelių priežasčių. Pirmiausia visos šios priežastys yra subjektyvios. Antra, nei vienos iš šių sričių pagerinimas nepadaro jūsų restorano unikaliu. Jei žmogus kuriantis restoraną anksčiau nėra dirbęs restoranų versle yra didelė tikimybė kad jis nesupranta kaip šios problemos susidaro ir kaip reikėtų jas spręsti. Šių dalykų: gero aptarnavimo, maisto, interjero svečias tikisi automatiškai iš visų restoranų.
Taigi restorano koncepcijos sukūrimas yra ilgas ir gana „meditacinis“ procesas kuomet jūs turite atsakyti sau į šiuos pagrindinius ir dar nemažai kitų klausimų.
Restorano koncepcija turi būti aiški, ten neturėtų būti primaišyta visko po truputį. Modelis kai bandoma įtikti visiems yra naudojamas, bet daugiau yra tinkamas dideliems restoranų verslams arba restoranams esantiems specifinėse vietose ir tai pasiteisina ne visada.
Esu pastebėjus, kad norint sukurti gerą verslo koncepciją ir sėkmingą prekinį ženklą labiausiai reikalinga empatija, meilė kuriamai veiklai ir ypač meilė savo klientui. Mano nuomone tai yra raktas į sėkmingą verslo koncepciją. Būkite nuoširdūs sau ir kitiems